Hinta.

Uhka vai mahdollisuus?

Myyntivalmennus, johtoryhmävalmennus, Jussi Huhtanen

Hinnan näyttämättä jättäminen tuotemyynnissä on vanhanaikaista!

Onko hinnan näyttäminen uhka vai mahdollisuus? Kuinka moni jättää klikkaamatta nettisivuilta "jätä tarjouspyyntö" -nappia?

Toissa iltana istuskelin saunan portailla ja katselin lähes tyyntä Näsijärveä. Samalla pohdiskelin josko jossain vaiheessa pitäisi uusia tuo vuosikymmeniä palvellut kiinteä laituri hieman modernimpaan kelluvaan betoniponttooni laituriin.

Tuumasta toimeen, kuten aina! Puhelin taskusta ja etsimään laituritehtailijoita. Hyvin nopeasti kävi ilmi, ettei tähän hätään tarvitsemaani hintatietoa ollut saatavilla. Pettymys oli suuri, olihan alkuinnostus asialle melkoinen! Käytyäni läpi kymmenen laiturivalmistajaa, löysin yhden, joka rohkeni kertoa hinnat erilaisille kokoonpanoille nettisivuillaan. Tästä isot pisteet!

Minä väitän, että paljon kauppaa menee ohi, kun hintatietoja pantataan! On ymmärrettävää, että monessa tuotteessa on räätälöintejä, asennuksia, lisävarusteita jne. jne. Mutta, kyllä ainakin alkaen hintataso pitäisi pystyä kertomaan rehdisti ja avoimesti. Se lisää luottamusta yrityksen ja potentiaalisen asiakkaan välillä. Ja mikä parasta, asiakas saa vastauksen pohdinnalleen, onko minulla nyt varaa hankkia tuote vai pitäisikö sitä mahdollisesti siirtää eteenpäin. Jos ostopolussa ei anneta mahdollisuutta tällaiselle mietinnän hetkelle, jää kauppoja tekemättä.

Hinta ei ole kaikki kaikessa. Olen ikäni toitottanut palvelun ja laadun nimeen. Niin teen nyt ja huomenna! Silti hinnan kertominen avoimesti on tämän päivän juttu ja lisää myyntiä.

Herättikö hinta kysymyksiä? Haluatko sparrailla aiheesta, ota yhteyttä!